Matěj Hoffmann (Hofik)

15.02.2010 23:40

 

Nebojácný mladíček s pohotovou střelou

 

Dres HC Rakovník nosí od letošní sezóny. Ve dvaceti letech ale o sobě už dal hodně vědět jak důležitými góly, tak třeba s přehledem zahrávanými nájezdy na konci zápasu – Matěj Hoffmann (* 29. května 1988).

První krůčky na bruslích udělal již ve čtyřech letech. „Děda byl velmi sportovně založen a lední hokej byl jeho velkou vášní. Nebyly mi ani čtyři roky, když mě v Kladně přivedl do školy bruslení a vlastně předurčil můj sportovní život.“

Matěj Hoffmann prožil prakticky celý mládežnický život v kladenských dresech, když pendloval mezi HC a PZ Kladno. Od mládí nastupoval v útoku a střílel branky. „Žákovské roky byly nádherné. Vyrůstal jsem s takovými hráči, jako byli Pavelec, Frolík, Tlustý, Kazatel, Horáček. Na těchto hráčích už v žácích bylo vidět, že jsou někde jinde, než třeba já. Taky se jejich hokejový život vydal jinou cestou (smích).“

V žácích, dorostu i juniorech hrál Matěj Hoffmann extraligu. „V dorostu a juniorech jsem to měl vždy stejné. Když jsem přišel do té kategorie, tak jsem se šel rozehrát do I. ligy do PZ Kladno a po roce už hrál extraligu za HC Kladno. Největší úspěch přišel v žácích, když jsme byli mistři ČR se šestou i sedmou třídou. V dorostu jsem vybojoval bronzovou medaili. Nejvíc mi ale utkvěl v paměti zápas play-off juniorů, kdy nás vedl Petr Tatíček. Hráli jsme s Vítkovicemi, které byly po základní části třetí a favoritem. Lukáš Cigánek chytal jako bůh a my vyhráli 2:0 na zápasy. To byla paráda.“

Po skončení mládežnického do prvního mužstva HC Kladno nenakoukl. „Už poslední rok v juniorech jsem pomáhal ve Slaném, které hrálo II. ligu. Pak jsem se vrátil pomoci PZ Kladno, abych do Rakovníka přišel z Řisut, kde to nebylo nejlepší. O Rakovníku jsem moc neváhal. Vím, že je tady super parta a taky je zde vidina II. ligy, která mě moc láká. Přeci jsem ještě mladej a chtěl bych si zahrát co nejvýše. Ale abych se hrnul kamkoliv do II. ligy, to taky ne. Vše se musí zvážit a promyslet.“