Michal Ambroz (Ambry)

22.02.2010 23:40

 

Dokázal vyhrát Stanley Cup

 

Rakovnický dres oblékl před touto sezónou. Dnes je možné říct, že to byl další Kotálův povedený tah. Na ledě nevypustí jediný souboj, a pokud se jedná o případný odpočinek, tak ten můžete v podání Michala Ambroze (* 19. září 1983) vidět pouze na střídačce.

První sportovní krůčky zavedly Michala na kolo, ale to bylo díky tomu, že bylo léto. Jinak již v pěti letech měl jasno. Odešel na příbramský zimák, kde poprvé vstoupil ve výzbroji na led. „V Příbrami se moc dobrý hokej nehrál, proto jsem ani chvilku neváhal a odešel do Sparty Praha, kde jsem absolvoval celou mládež. Ve Spartě jsme se potkali s Mírou Kopřivou, co je dnes v Kladně. Hrál se mnou i Petr Kanko, co byl posléze v NHL a Třinci. Se Spartou přišel i můj druhý největší úspěch v kariéře. Ve finále extraligy mladších dorostenců jsme dvakrát podlehli Českým Budějovicím, které titul obhajovaly.“

Každý z vás netrpělivě čeká na ten největší úspěch Michala Ambroze. „Každý si dokáže představit, jak těžké je vyhrát Stanley Cup. Někteří světoví borci na tento pohár nikdy nedosáhnou a mně se to podařilo. V Praze byla vyhlášena soutěž o Stanley Cup, tak jsem se přihlásil. Hrálo se na počítači a mě se to podařilo vyhrát a věř mi, že to byl krásný pocit. V té době mi bylo třináct let, psal se totiž rok 1996 (smích).“

Michal je předělaný útočník. V mládí nastupoval na postu obránce, ale postupem času se posunul do útoku. „Ani bych neřekl posunul, jako vyvzdoroval. Vždy mě to táhlo dopředu, dávat góly. O obráncích se moc nepíše. O střelcích neustále. To byl jeden z hlavních důvodů. Někdy mi i pomáhalo, že jsem věděl, jak to mají s rozjetými útočníky obránci těžké a více jsem si věřil.“

Když se blížil konec mládežnických let, stál Michal Ambroz před vážným rozhodnutím. Zda zkusit profihokej nebo se věnovat škole. „Rodiče trochu rozhodli za mě a já šel studovat FTVS a zvládnul jsem to. Na FTVS se mi podařilo vybojovat dva tituly MČR vysokých škol a jednou jsme skončili bronzoví. Dnes možná trochu lituji, že jsem se do velkého hokeje nepodíval. Na druhou stranu mohlo přijít zranění a co potom se základní školou nebo učňákem. Takto mohu hrát hokej, bavit se jím a ještě jsem i pracovně na tom v pohodě.“

Po skončení mládežnického věku hrál chvilku druhou ligu v Hvězdě Praha, aby posléze vystřídal dresy Benešova a Mělníka. „Když přišla nabídka z Rakovníka, tak jsem vůbec neváhal. Hodně kluků jsem znal a věděl, že je tady skvělá parta. Co se týče možného postupu do druhé ligy, tak věřím, že tento tým by se tam neztratil. Záleží ale na pracovním vytížení každého. Taková soutěž se bez tréninku hrát nedá.“