Tomáš Douda (Doudys)

15.02.2010 23:41

 

Hokejový elegán se smrtícím zakončením

Dlouho usiloval manažer Milan Kotál o jednoho kanonýra. Nevzdával se a dílo se před dvěma lety podařilo. Dnes musí každý z diváků uznat, že to byl mistrovský tah obléknout rakovnický dres přes hlavu Tomáše Doudy (* 18. dubna 1974).

O tom, že bude hrát hokej, rozhodly sudičky ještě v době, kdy byl malý capart. Lední hokej totiž hráli jak otec, tak starší bratr. „Jsme sice hokejová rodina, ale dnes hraji už jen já. První krůčky jsem absolvoval na Štvanici, abych posléze oblékal dres ČLTK Praha. V tomto klubu jsem prožil celé mládí. Jeho spoluhráčem byl Jaroslav Hlinka, který poté přestoupil do Sparty. V žákovských soutěžích jsme hráli Pražský přebor a sváděli bitvy se Spartou, Slavií, Bohemkou. Jednou se nám podařilo tuto soutěž vyhrát.“

Na tomto vítězství a i na dalších měl Tomáš velký podíl. Pravidelně byl nejlepším střelcem týmu, což jen velmi skromně prozradil. Nastupoval na postu pravého křídla a až nyní v Rakovníku z něho udělali centra. „Tenkrát to byl docela úspěch, protože jakmile se objevil někdo dobrej, tak jej okamžitě stahovaly Sparta nebo Slavia. Díky svým brankám jsem nebyl výjimkou. Moc o mě stála Slavia, ale rodiče rozhodli jinak. Upřednostnili školu před hokejem. Vůbec toho nelituji a ani nelituji ničeho, co jsem s hokejem prožil. Hlavně dnes jsem rád, že mám práci a hokejem se můžu bavit. Česká špička je úzká a zjistit v osmatřiceti, že hokej už hrát nejde a přemýšlet, co bude dál, to není nejlepší představa.“

Po skončení mládežnického věku následovala vojna ve VTJ Mělník, aby se po jejím skončení přesunul do Kralup, které v tu dobu koupily soutěž od ČLTK. V Kralupech si zahrál II. ligu, aby poté odešel do Německa. „V Německu jsem vydržel rok. Nebylo to podle mých představ. Tam oslavovali borce, který mi dal sekeru. Pro cizince to bylo tvrdé. Proto jsem se vrátil do Čech, kde jsem pendloval mezi Neratovicemi a Kralupy. Oba týmy hrály II. ligu.“

Od Rakovníka měl Tomáš Douda nabídku několikrát na stole, až nakonec neodolal. „Je tady super parta a výborné podmínky pro hokej. Takovou šatnu nemají ani v I. lize a to, že se o úspěchy zajímá i senátor pan Chládek, který přišel až do kabiny, to jsem zažil poprvé. Dalším plusem jsou diváci, kteří chodí v hojném počtu, ještě kdyby se dostali víc do varu, tak by to nemělo chybu. Sezóna je nyní velice dobře rozehraná, ale byl bych trochu opatrný s řečmi o II. lize. To už je o něčem jiném. Vše je náročnější. Je otázkou, zda není lepší hrát KLM na špici. Vyhrávat. Diváky to bude bavit a budou chodit, než hrát II. ligu a mít problémy. Dnes je práce přednější, proto je třeba vše důkladně zvážit. Určitě bych ale rád KLM s Rakovníkem vyhrál.“